مکانهای گردشگری معروف در مشهد
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مکانهای گردشگری معروف در مشهد

روستای کنگ در مشهد ،منطقه ای ییلاقی و دارای آب و هوای بسیار مطبوع است که در ارتفاعات بینالود و در جوار رودخانه کنگ احداث و در محور دره رودخانه کنگ قرار گرفته  و جزء بخش طرقبه  از توابع شهر مشهد بوده و در فاصله 28 کیلومتری این شهر قرار گرفته است.دیدار از این روستا را در تور لحظه آخری مشهد از دست ندهید. از مشخصه های روستای کنگ نحوه ساخت خانه‌های روستا با توجه اقلیم و جهت باد و جهت تابش خورشید در راستای شمال شرقی جنوب غربی  میباشد که  بیشترین بهره‌گیری از انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن را در پی دارد.

محصولات روستای کنگ به خاطر آب و هوای  معتدل و کوهستانی بیشتر باغی است و مورد استقبال مسافران تور مشهد تعطیلات بهار 95 است . یکی از رسومات و عقاید خاص اهالی روستای کنگ روشن کردن شمع در زیر درختی در کنار چشمه است که به اعتقاد اهالی محل دفن امامزاده‌ای است که حاجت مردم را روا می‌دارد و بیشتر مردم  نذر و نیاز خود را در این مکان انجام می دهند.  به هرحال روستای کنگ در بهار و تابستان پذیرای گردشگران تور مشهد است که میخواهند اوقات خود را در آب و هوای معتدل به فعالیت‌های تفریحی و ورزشی پرداخته  و دمی را در طبیعت زیبای کوهستانی در تور مشهد نوروز 95  بگذرانند.

 

رودخانه کشف رود در مشهد از دیدنی های تور مشهد از شمال مشهد می گذرد و اعتبار تاریخی بسیاری دارد. خط سیر این رود، راه بازرگانی بسیار بزرگی بوده که مرو، هندوستان و چین را به بین النهرین متصل می ساخته و آثار تاریخی معتبری که برحاشیه کشف رود هنوز پا برجاست، گواهی بر اهمیت این رهگذر بزرگ است.در تور مشهد 95 دیدن از این رودخانه را از دست ندهید.شعبه ای از کشف رود از کوه های هزار مسجد و شعبه دیگر آن از کوه های بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر می گذرد. کشف رود در بهار نسبتاً پر آب است و اطراف مسیر خود را مشروب نموده، از غرب به شرق جریان دارد و در پل خاتون واقع در دهکده تاریخی زورآباد شهرستان صالح آباد از توابع تربت جام وارد هریرود می شود و از آنجا به بعد، رودخانه تجن نام گرفته و به سمت ترکمنستان ادامه می‌یابد و در ریگزارهای ترکمنستان فرو می‌رود.در تور لحظه آخری مشهد حتما از این رودخانه دیدن کنید. طول رودخانه کشف رود ۲۹۰ کیلومتر است.

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: , تفریحات مشهد, بهترین تفریحات مشهد , تفریحات خوب در مشهد , ارزان ترین تفریحات مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: